Kenza by Nordicfeel

I september 2019 lanserade Kenza Zouiten Subosic sin första parfym ALANI tillsammans Nordicfeel. Det är en limted edition och den är komponerad av hennes absoluta favoritnoter. En rik, varm och feminin doft som fängslar och för tankarna till en ljummen sensommarkväll vid Medelhavet. Med fruktiga toppnoter, blomstrande hjärta och sin mjuka bas blir den snabbt till en favorit! Nu släpper hon sin andra parfym, ALANI NIGHT. Det är en kraftfull doft som utstrålar självsäkerhet och power.

Dofta som Kenza - nu släpper hon sin egen parfym

I september 2019 lanserade Kenza Zouiten Subosic tillsammans med Nordicfeel en limited edition parfym. Det var Kenzas första parfymlansering och parfymen är komponerad av hennes absoluta favoritnoter. Kenza gillar fruktiga och exotiska parfymer och har haft svårt att hitta sin signaturparfym, därför har hon skapat sin egen doft som hon älskar och kan bära varje dag.

ALANI by Kenza

Det är en rik, varm och feminin doft som fängslar och för tankarna till en ljummen sensommarkväll vid Medelhavet. Med fruktiga toppnoter, blomstrande hjärta och sin mjuka bas blir den snabbt till en favorit!

Namnet ”Alani” som parfymen heter, har Kenza kommit på själv. Hon ville ha ett namn som kändes feminint, samtidigt som hon ville lyfta fram favoritnoten i parfymen – apelsinblomma. Då passade Alani väldigt bra, då det betyder apelsinträd på hawaiiska.

ALANI by Kenza är en kombination av de ädlaste parfymingredienserna. En rik, varm och blommig doft som fängslar och förför dina sinnen. ALANI är en doft som passar de flesta, doften kommer att anpassa sig efter din hud. Ibland söt, ibland kryddig, men alltid behagligt subtil. En unik och mångfacetterad parfym.

I toppen finns söta inslag av päron, svarta vinbär och rosépeppar som övergår i ett blomstrande hjärta av honungssöt schersmin, apelsinblomma och iris. Doften avslutas med en mjuk bas av vanilj, patchouli och tonkaböna. Köp Kenza parfym ALANI här.

Toppnoter: Päron, Svarta Vinbär, Rosépeppar Hjärtnoter: Schersmin, Apelsinblomma, mjuk Iris Basnoter: Vanilj, Patchouli, Tonkaböna

ALANI NIGHT by Kenza

Under hösten 2019 är Kenza ambassadör för Nordicfeel och släpper sin andra parfym ”ALANI NIGHT”. Parfymen säljs exklusivt hos oss på Nordicfeel och finns i en begränsad upplaga. ALANI NIGHT är en kryddigare version än sin föregångare, ALANI. Parfymen har samma doftnoter som originalet, samt ett antal nya spännande noter som kaffe, mysk och sandelträ. ALANI NIGHT by Kenza är en tidlös parfym med tydliga inslag av krämig vanilj och mysk. Doften bär en feminin aura av sensualitet. Det är en kraftfulldoft som utstrålar självsäkerhet och power. Parfymen inleds med inslag av saftigt päron, kryddig rosépeppar och rostat kaffe. Doften blommar ut i ett hjärta av apelsinblomma, egyptisk jasmin och mysk, för att sedan avrundas i en mjuk bas av vanilj, sandelträ och cashmeran. Köp Kenza parfym ALANI NIGHT här. Toppnoter: Päron, Kaffe, Rosépeppar Hjärtnoter: Apelsinblomma, Jasmin, Liljekonvalj, het Mysk Basnoter: Cederträ, Sandelträ, Patchouli, Vanilj, Bärnsten, Cashmeran

Intervju med Kenza

Är du nyfiken på storyn bakom parfymen? Vi har intervjuat henne om hur det kom sig att hon valde just den doften, hur parfymen fick sitt namn och mycket mer. I intervjun står allt du behöver veta om parfymen ALANI. Är du nyfiken och vill läsa mer om Kenza och hennes parfym kan du klicka HÄR.

Kenza Zouiten Subosic

Mest känd är Kenza för sin blogg, Instagram och Youtube, men hon är även modell och entreprenör. I hennes blogg får vi följa med i hennes vardagsliv, där hon visar upp mycket mode men där hon även skriver om hur det är att vara mamma och samtidigt ha en karriär. Kenza älskar mode och har designat flera kollektioner för olika varumärken, allt från smycken, kläder och skor. Hon är även grundare till klädmärket Ivyrevel. Kenza är en skicklig företagare som driver sitt varumärke med passion. Hennes karriär tog fart redan 2006 då hon startade bloggen Kenzas. Sedan dess har karriären bara gått framåt och hon har jobbat med sin blogg, programlett i TV, skapat mode, podcast och byggt sitt varumärke.