Medlemsvillkor

Senast reviderad: 2022-10-16

 

Medlemsskapsutgivare är Youty AB (556746-8904), Valhallavägen 117K, 115 31 Stockholm, Sverige. Härefter benämns Youty AB som "Nordicfeel".

 

Detta avtal gäller medlemmar i Club Nordicfeel. Utöver dessa villkor gäller även vår integritetspolicy samt köpvillkor. 

 

Medlemskap

För att bli medlem i Club Nordicfeel måste Du ha fyllt 18 år, medlemskapet är personligt och kopplas till den E-post du registrerat. Du blir medlem genom att registrera dig på vår hemsida. När du registrerar ett medlemsskap i Club Nordicfeel så prenumererar du automatiskt på våra nyhetsbrev. Du kan när som helst avregistrera dig från våra utskick eller redigera inställningarna under "Mina Sidor" "Nyhetsbrev". Du kan även kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

 

Genom att bli medlem i Club Nordicfeel godkänner och accepterar du dessa medlemsvillkor.

 

Avgifter

Det är gratis att vara medlem i Club Nordicfeel. 

 

Recensioner

Nordicfeel äger rättigheterna till samtliga produktrecensioner som publiceras och förbehåller sig rätten att publicera alternativt radera dem efter eget tycke.

 

En godkänd recension skall uppfylla följande krav:

  • Ge fullständigt betyg i form av stjärnor 1-5 (obligatoriskt).
  • Ett alias (obligatoriskt, max 50 tecken).
  • Titel/Sammanfattning (obligatoriskt, max 100 tecken).
  • Recension (obligatoriskt, 50 - 500 tecken).
  • Alias och text får ej innehålla svordomar, väcka anstöt eller bryta mot svensk lag.
     

 

Önskelistor

Som medlem i Club Nordicfeel kan du själv skapa och dela digitala produktlistor, hädanefter kallade önskelistor. Nordicfeel har fulla rättighet till sina medlemmars önskelistor och förbehåller sig rätten att använda sig av dessa i olika statistik och marknadsföringssyften. Våra medlemmar har dock alltid rättighet att förbli anonyma.

 

Medlemskapets giltighet och upphörande

Medlemskapet gäller tills vidare eller tills endera parten väljer att säga upp det. Du kan själv när som helst säga upp ditt medlemskap via din egen profilsida eller genom att kontakta vår kundservice.

 

Ändringar i medlemsvillkoren

Nordicfeel förbehåller sig rätten att ändra villkoren för Club Nordicfeel. Som medlem informeras du en (1) månad i förväg via E-post om ändringar i villkoren.

 

Personuppgifter

För att vi ska kunna tillhandahålla dig ett medlemskap i Club Nordicfeel i enlighet med dessa medlemsvillkor, samlar vi in och använder dina personuppgifter. I samband med att du blir medlem i Club Nordicfeel efterfrågar vi din e-postadress, för- och efternamn samt ditt val av lösenord. Dessa uppgifter behandlar vi  för att kunna identifiera dig som medlem och för att kunna administrera ditt medlemskonto. Din e-postadress används även för att vi ska kunna kommunicera med dig tex. vid utskick av erbjudanden och rabatter. I förekommande fall kan sådan kommunikation med dig även ske via sms om du inom ramen för ditt medlemskonto registrerat ditt mobilnummer. Vi behandlar även dina personuppgifter för att kunna lämna dig generella medlemserbjudanden på utvalda produkter, särskilda erbjudanden och förmåner samt andra personligt anpassade erbjudanden och rabatter enligt dina preferenser och intressen.  Dina personuppgifter kan även komma att behandlas för att vi ska kunna utvärdera, utveckla och förbättra våra tjänster, produkter och system. Så är fallet när du till exempelvis fyller i en kundenkät eller på annat sätt ger oss ditt omdöme. 

 

Som medlem får du tillgång till personligt anpassade innehåll. För att kunna ge dig personligt anpassade produktrekommendationer, erbjudanden och rabatter enligt dina preferenser och intressen, samlar vi in och behandlar information om din köphistorik och ditt köpbeteende, med det specifika ändamålet att utforma och erbjuda dig personifierade rabatter och erbjudanden baserade på vad vi tror att just du är intresserad av. Ytterligare information som Nordicfeel kan komma att använda för detta ändamål kan vara preferenser som du själv angivit, geografisk data, inställningar i Nordicfeels digitala tjänster, ålder, kön, köpfrekvens och resultat från kundnöjdhets- och marknadsundersökningar. Specifika erbjudanden på utvalda produkter kommer att skickas till dig via e-post eller sms. De kommer även att synas när du loggar in på ditt medlemskonto på nordicfeel.se. 

 

Vi sparar dina personuppgifter så länge du är medlem i Club Nordicfeel. När ditt medlemskap är avslutat kommer Nordicfeel inom trettio (30) dagar att radera eller anonymisera alla dina personuppgifter som är hänförliga till Club Nordicfeel. Vid utgången av dessa trettio (30) dagar kommer Nordicfeel inte att lagra några uppgifter som kan kopplas till dig personligen.

 

För mer information om hur dina personuppgifter behandlas och om dina rättigheter, läs gärna vår Integritetspolicy

 

Data som inte är personuppgifter

Nordicfeel kan komma att samla in och bearbeta aggregerade data för att följa och utvärdera användartrender avseende Club Nordicfeel. Det innebär att information om din användning av Club Nordicfeel samlas in och sedan anonymiseras på ett sätt som innebär att vi inte längre kan koppla informationen till dig personligen. Vi använder denna anonyma information om hur våra användare använder våra tjänster för statistik, serviceförbättring och produktutveckling av Club Nordicfeel. Dessa uppgifter kommer att vara helt anonyma och utgör därför inte personuppgifter. Med anledning av detta kan sådana aggregerade data komma att lagras under en längre tid än dina personuppgifter.

 

Kommunikation och erbjudanden

Kommunikationen kring Club Nordicfeel sker vanligtvis via e-post och sms. Som medlem får du personlig kommunikation om kampanjer, erbjudanden, nyheter, produktrekommendationer, inspiration och inbjudningar till event. För att vi skall kunna uppfylla detta åtagande analyseras information som samlats in om dig vilket du genom att vara medlem godkänner. Du kan när som helst välja att avstå utskick av denna typ genom din profilsida eller genom att kontakta vår kundtjänst.

 

Force majeure

Nordicfeel är inte ansvarig för skada som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, strejk, blockad, bojkott, lockout eller annan liknande omständighet. Förbehållet gäller även om Nordicfeel själv vidtar eller är föremål för sådana konfliktåtgärder. Nordicfeel är inte heller skyldig att i andra fall ersätta skada som uppkommer om Nordicfeel varit normalt aktsam.

 

Kontaktuppgifter
Youty AB (556746-8904)
Valhallavägen 117K, 115 31 Stockholm
info@nordicfeel.se 

0 Artiklar
Visar 48 av 0 Artiklar
Visa fler produkter