Våra normala leveranstider är 1-3 vardagar beroende på valt fraktalternativ. När du fyllt i ditt postnummer i kassan får du information om vilka leveransalternativ som är tillgängliga för dig. Det finns alltid ett leveransalternativ som är gratis vid köp över 199kr.
;Du har som konsument rätt att häva köpet utan kostnad vid eventuell försening om ni inte godkänner ny leveranstidpunkt. Ångrar du ditt köp, kontakta kundtjänst på info@nordicfeel.se. För outlösta paket debiteras 250 kr.
Vid skador på kartongen vid leveransen anmäl detta omgående till ditt utlämningsställe när du hämtar ut ditt paket. För att du ska känna dig trygg med din order kontrollvägs samtliga paket vi skickar.
Från Nordicfeel.se levererar vi endast inom Sverige. För att byta marknad klickar du på SV/KR uppe i högra hörnet och väljer land under “Skickas till”. Vi är verksamma i Sverige, Danmark, Norge och Finland.
;Vi har gjort vissa ändringar när det gäller hur vi kommunicerar våra priser för att vara så transparenta som möjligt mot dig som kund om vår prissättning. Nedan hittar du förklaringar till olika begrepp som anges i samband med vår prissättning på webbplatsen.
Always good price
För att du som kund ska få ett bra pris, matchar vi kontinuerligt priset på våra bästsäljande produkter mot andra auktoriserade återförsäljare. De här produkterna är tydligt märkta med ”Always good price” för att du som kund enkelt ska hitta dem.
Rekommenderat pris
Rekommenderat pris är det pris våra leverantörer föreslår att vi ska sälja en produkt för. Bredvid produkter där ”Beauty Deal” framgår, visas även det rekommenderade priset.
Tidigare pris
Bredvid alla produkter som är på kampanj visar vi vårt tidigare pris. Tidigare pris är det lägsta pris som vi tillämpat för produkten de senaste 30 dagarna innan kampanjen började, för att du som kund ska kunna bedöma hur attraktivt kampanjpriset är.
Värde
Vi sätter ofta ihop paket av populära produkter för att kunna erbjuda dig som kund ett bra paketpris. Bredvid våra paket visar vi produktvärdet, vilket motsvarar det pris som du som kund skulle betala om du köpte produkterna separat.
Kontakta oss gärna på info@nordicfeel.se om du har ytterligare frågor om vår prissättning.
I priserna ingår moms med 25%. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Nordicfeel inte råder över, t.ex. ändrad moms. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel som ex. priser, specifikation m.m samt lagerfel.
;Samtliga gåvor gäller så länge lagret räcker samt endast en gåva per person. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel som ex. priser, specifikation m.m samt lagerfel.
;I samarbete med Qliro erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Om du väljer att betala med faktura så har den en förfallotid på 14 dagar, fakturan skickas från Qliro. Du får alltid en följesedel tillsammans med din beställning. Mer information och fullständiga villkor om Qliro betalsätt hittar du här: https://www.qliro.com/sv-se.
;Vid köp av varor från oss har du som kund rätt att frånträda köpeavtalet utan att ange något skäl inom 14 dagar från det att du mottog varan (ångerrätt). Öppnade och/eller använda hygienprodukter återtas inte på grund utav hälso- och hygienskäl. Om du beställt flera varor som levereras var för sig, eller en vara som levereras i flera delar vid olika tidpunkter, har du rätt att frånträda avtalet inom 14 dagar från det att du mottog den sista varan respektive den sista delen av varan. Om du vill utöva din ångerrätt ska du lämna ett klart och tydligt meddelande till oss, innehållande ditt namn, adress och eventuellt telefonnummer och e-postadress, om att du önskar frånträda avtalet, företrädesvis via e-post till info@nordicfeel.se. Vänligen ange kundnummer eller ordernummer vid kontakt för snabbast service.
För att du ska anses ha meddelat ditt utövande av ångerrätten i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut. Om du utövar din ångerrätt ska du utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar från det att du fått varan, läs mer under avsnittet “Returer & Reklamationer", eller kontakta vår kundtjänst på info@nordicfeel.se för information kring hur du returnerar produkten/produkterna.
Om du frånträder köpeavtalet kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig samt dina leveranskostnader. Eventuella extra leveranskostnader till följd av att du valt ett annat leveranssätt än det minst kostsamma leveranssätt vi erbjuder återbetalas dock inte. Återbetalning görs inte heller för sådana kostnader för återsändande av varor som inte kan skickas med vanlig post. Du kommer att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av sådana varor. Kostnaderna uppskattas till maximalt cirka 150 SEK. Vi har vidare rätt att debitera dig som konsument för en varas värdeminskning i den mån värdeminskningen beror på att du hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.
Återbetalning kommer att ske utan onödigt dröjsmål och alltid senast inom 30 dagar från och med den dag då vi underrättades om ditt beslut att frånträda avtalet, förutsatt att vi inom denna tid fått varan i retur, eller mottagit kvitto utvisande att varan har sänts tillbaka till oss. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för köpet, om vi inte uttryckligen kommer överens om något annat sätt för återbetalning. Observera att kvitto för returen alltid ska sparas tills det att returen är hanterad.
OBS! För samtliga Remington produkter gäller 100 dagar öppet köp oavsett värde, undantag för tillbehör och accessoarer. Mer info om öppet köp och hur du går tillväga hittar du på denna sida: http://se.remington-europe.com/microsites/100-dagar-%C3%B6ppet-k%C3%B6p/
Utöver rätten till öppet köp gäller minst två års garanti för samtliga Remingtons produkter. För att få ytterligare 1 års extra garanti på dina köpta produkter, registrera dig inom 28 dagar efter köp på följande sida: https://se.remington-europe.com/product-registration.html
;Du har som kund rätt att reklamera fel i beställd vara inom skälig tid från det att du upptäckte, eller borde ha upptäckt eventuellt fel i varan. Vi rekommenderar att du reklamerar snarast möjligt. Reklamation ska under alla omständigheter ske senast inom tre år från det att du tog emot varan*. Reklamation kan göras via e-post till info@nordicfeel.se. För att kunna hjälpa dig med din reklamation behöver vi underlag. Du måste då ta en bild eller video, där detta tydligt framgår, och maila in till oss så kommer vi hjälpa dig vidare så fort vi kan.
Vänligen ange kundnummer eller ordernummer vid kontakt för snabbast service.
När varan returnerats till oss kommer den att undersökas och om vi godkänner reklamationen kommer vi att hantera reklamationen i enlighet med bestämmelserna i konsumentköplagen (1990:932) genom att i första hand reparera varan eller leverera en ny vara. I förekommande fall kan det istället bli aktuellt med nedsättning av priset eller att vi återbetalar kostnaden för varan till dig.
Varan kommer att undersökas i enlighet med den beskrivning av eventuellt fel som du som kund lämnar i samband med reklamationen. Det är därför viktigt att du lämnar en så utförlig beskrivning som möjligt. Om varan efter undersökning befinns felfri eller utsatt för yttre åverkan och reklamationen därför inte godkänns, kommer du som kund att debiteras vår kostnad för att undersöka varan samt fraktkostnad.
Om en vara skulle saknas i din leverans, kontakta oss direkt via info@nordicfeel.se. En skriftlig reklamation samt bildunderlag på paketet måste vara oss tillhanda senast två dagar efter mottagande av leveransen. Observera att du måste spara originalemballaget för eventuell utredning. Alla våra produkter vägs och scannas in vid packning. Skulle det hända att det saknas en vara så kommer det behöva göras en reklamation hos Postnord, detta gör kunden direkt genom deras sida https://www.postnord.se/kontakta-oss/reklamera. Skulle det handla om en stöld så krävs även en polisanmälan.
Hos oss på Nordicfeel.se har du som kund alltid 3 års reklamationsrätt på våra produkter, undantaget är ghds produkter där du som kund har 2 års garanti.
;Din personliga integritet är viktig för oss. När du handlar på Nordicfeel.se behandlar vi personuppgifter som du tillhandahåller till oss och som genereras på webbplatsen när du surfar och handlar hos oss. Youty AB org. nr 556746-8904 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter som sker när du besöker Nordicfeel.se och handlar av oss. Vi tillser alltid att all behandling av dina personuppgifter sker på ett säkert sätt och enligt tillämplig lagstiftning.
I kassan ombeds du att ta del av vår Integritetspolicy med information om hur vi behandlar dina personuppgifter innan du slutför ditt köp.
;Som konsument har du, i händelse av tvist, rätt att hänföra tvisten till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Vi har som policy att följa ARN:s rekommendationer. Du kan kontakta ARN via deras hemsida, www.arn.se, eller genom att skicka brev till ARN på adressen:
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
Du kan också vända dig till EU-kommissionens online-plattform för alternativ tvistelösning som nås genom denna länk: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.show.
;Cookies är en nödvändighet för att webbplatsen ska fungera som den ska. De bidrar till att kartlägga ditt besök på Nordicfeel.se och det är tack vare dessa cookies som vi på Nordicfeel kan se till att optimera och skräddarsy sidan efter just dina behov och intressen. Det intressanta med cookies är bland annat att de minns vilka produkter du lagt i varukorgen, om du besökt vår sida tidigare och dylikt. Hela varukorgen är sparad med hjälp av cookies, vilket betyder att cookies är en förutsättning för att du ska kunna genomföra köp via vår webbplats.
;