Reklamation och returer

Jag vill reklamera en produkt

Hos oss på NordicFeel.se har du som kund alltid 3 års reklamationsrätt på våra produkter. På GHDs produkter har du även 2 års garanti*. Du har som kund rätt att reklamera fel i beställd vara inom skälig tid från det att du upptäckte, eller borde ha upptäckt eventuellt fel i varan. Vi rekommenderar att du reklamerar snarast möjligt. Reklamation ska därför, under alla omständigheter ske senast inom tre år från det att du tog emot varan. Reklamation kan göras via e-post till info@nordicfeel.se eller per post till:

 

Nordic Web Trading
Högsbyvägen 3
352 74 Växjö

Vänligen ange kundnummer eller fakturanummer vid kontakt för snabbast service.

 

Varan ska i samband med reklamationen returneras till oss på ovan angiven adress. När varan returnerats till oss kommer den att undersökas och om vi godkänner reklamationen kommer vi att hantera reklamationen i enlighet med bestämmelserna i konsumentköplagen (1990:932) genom att i första hand reparera varan eller leverera en ny vara. I förekommande fall kan det istället bli aktuellt med nedsättning av priset eller att vi återbetalar kostnaden för varan till dig.

Vid godkänd reklamation svarar vi för dina fraktkostnader samt eventuella andra kostnader som du haft till följd av reklamationen. Kostnader för frakt eller andra kostnader med anledning av godkänd reklamation ersätts dock endast mot uppvisande av kvitto. Även om vi godkänner en reklamation är du som kund alltid skyldig att begränsa dina kostnader till följd av reklamationen. Det är således endast försvarliga kostnader som ersätts.

Varan kommer att undersökas i enlighet med den beskrivning av eventuellt fel som du som kund lämnar i samband med reklamationen. Det är därför viktigt att du lämnar en så utförlig beskrivning som möjligt. Om varan efter undersökning befinns felfri eller utsatt för yttre åverkan och reklamationen därför inte godkänns, kommer du som kund att debiteras vår kostnad för att undersöka varan samt fraktkostnad.

*Gällande reklamationer och garantiärenden på ghd-produkter:

Ifall du vill göra en reklamation och returnera din ghd styler eller ghd air är det bra om du tänker på följande:

• Som tillverkare erbjuder ghd 24 månaders garanti på alla elprodukter.
• Under denna period gäller ghds bytesgaranti om det är fel på produkten.

Om garantiperioden för din ghd produkt har gått ut eller om felet har uppstått efter en olycka eller felaktig användning är du inte berättigad att byta produkten.


För att kunna utnyttja ghds bytesgaranti måste du skicka din ghd-elprodukt tillsammans med en kopia på kvittot från köpet. Vänligen kontakta kundservice på kundserviceSE@cotyinc.com eller +46 8 699 00 65 för att göra en reklamation och för att få en returfraktsedel.

Jag vill reklamera i samband med leverans

Ibland händer det tyvärr att paketet skadas under transporteringen. Har ditt paket en skada som verkar ha orsakats vid transportering, så är det viktigt att först anmäla detta till postombudet där du hämtar ut ditt paket och sedan till vår kundtjänst på info@nordicfeel.se.

 

Om du redan vid utlämningsstället ser att kartongen är skadad, är det bättre att du inte hämtar ut paketet utan låter det gå i retur till oss. Kontakta då kundservice så hjälper vi dig att ordna ett nytt utskick.

 

När vi skickar ett paket väger vi alla produkterna tillsammans med paketet. När paketet ankommer till ombudet blir paketet vägt igen och vikten ska stämma överens. Alla varor som står med på fakturan måste scannas innan paketet kan skickas från oss. En kontroll i vårt packsystem visar att alla varor i beställningen har scannats och därmed vet vi med säkerhet att de var med i paketet när det skickades från oss.

 

Skulle det då saknas varor så är det något som skett under transporten av paketet, detta ska då reklameras till Postnord. Viktigt enligt Postnord är att du har emballaget från paketet kvar och att anmälan görs inom 7 dagar från mottagande. Vid synlig skada på paketet görs anmälan direkt till postombudet. Postnord gör sedan en utredning om paketet har någon åverkan och om det har förlorat vikt under transporten, sedan görs en bedömning och de återkommer till dig med ett svar. Du genomför denna reklamation på Postnords webbplats

 

Jag ångrar mitt köp och vill returnera

Vid köp av varor från oss har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottog varan (ångerrätt).  

För att din retur skall bli godkänd måste produkten och produktförpackningen vara i oförändrat skick, det vill säga oskadad i obruten förpackning. Är produkten öppnad eller testad kan vi tyvärr inte godkänna en retur på grund av hygieniska skäl.  

Vid ångrat köp kontaktar du kundservice på info@nordicfeel.se för utfärdande av retursedel. Vi återbetalar inte för eventuella egna portoutlägg.

 

OBS! För samtliga Remington produkter gäller 100 dagar öppet köp oavsett värde, undantag för tillbehör och accessoarer. Mer info om öppet köp och hur du går tillväga hittar du på denna sida:
http://se.remington-europe.com/microsites/100-dagar-%C3%B6ppet-k%C3%B6p/

Utöver rätten till öppet köp gäller minst två års garanti för samtliga Remingtons produkter. För att få ytterligare 1 års extra garanti på dina köpta produkter, registrera dig inom 28 dagar efter köp på följande sida:
https://se.remington-europe.com/product-registration.html

Produkten har lagts i kundvagnen