Hos oss på NordicFeel.se har du som kund alltid 3 års reklamationsrätt på våra produkter. På GHDs produkter har du även 2 års garanti*. Du har som kund rätt att reklamera fel i beställd vara inom skälig tid från det att du upptäckte, eller borde ha upptäckt eventuellt fel i varan. Vi rekommenderar att du reklamerar snarast möjligt. Reklamation ska därför, under alla omständigheter ske senast inom tre år från det att du tog emot varan.
Reklamation ska göras via e-post till info@nordicfeel.se. Vi hjälper dig då med en returfraktsedel. Vänligen ange ordernummer samt en bild och/eller video som tydligt visar att produkten är defekt, vid kontakt för snabbast service. Varan ska i samband med reklamationen returneras till oss. När varan returnerats till oss kommer den att undersökas och om vi godkänner reklamationen kommer vi att hantera reklamationen i enlighet med bestämmelserna i konsumentköplagen (1990:932) genom att i första hand reparera varan eller leverera en ny vara. I förekommande fall kan det istället bli aktuellt med nedsättning av priset eller att vi återbetalar kostnaden för varan till dig.
Varan kommer att undersökas i enlighet med den beskrivning av eventuellt fel som du som kund lämnar i samband med reklamationen. Det är därför viktigt att du lämnar en så utförlig beskrivning som möjligt. Om varan efter undersökning befinns felfri eller utsatt för yttre åverkan och reklamationen därför inte godkänns, kommer du som kund att debiteras vår kostnad för att undersöka varan.
*Gällande reklamationer och garantiärenden på ghd-produkter:
Ifall du vill göra en reklamation och returnera din ghd styler eller ghd air är det bra om du tänker på följande:
• Som tillverkare erbjuder ghd 24 månaders garanti på alla elprodukter.
• Under denna period gäller ghds bytesgaranti om det är fel på produkten.
För att reklamera ghd elprodukter kontakta ghd https://www.ghdhair.com/se/help/returns
Ibland händer det tyvärr att paketet skadas under transporteringen. Har ditt paket en skada som verkar ha orsakats vid transportering, så är det viktigt att först anmäla detta till postombudet där du hämtar ut ditt paket och sedan till vår kundtjänst på info@nordicfeel.se.
Om du redan vid utlämningsstället ser att kartongen är skadad, är det bättre att du inte hämtar ut paketet utan låter det gå i retur till oss. Kontakta då kundservice så hjälper vi dig att ordna ett nytt utskick.
När vi skickar ett paket väger vi alla produkterna tillsammans med paketet. När paketet ankommer till ombudet blir paketet vägt igen och vikten ska stämma överens. Alla varor som står med på fakturan måste scannas innan paketet kan skickas från oss. En kontroll i vårt packsystem visar att alla varor i beställningen har scannats och därmed vet vi med säkerhet att de var med i paketet när det skickades från oss.
Skulle det då saknas varor så är det något som skett under transporten av paketet, detta ska då reklameras till Postnord. Viktigt enligt Postnord är att du har emballaget från paketet kvar och att anmälan görs inom 7 dagar från mottagande. Vid synlig skada på paketet görs anmälan direkt till postombudet. Postnord gör sedan en utredning om paketet har någon åverkan och om det har förlorat vikt under transporten, sedan görs en bedömning och de återkommer till dig med ett svar. Du genomför denna reklamation på Postnords webbplats.
Vid köp av varor från oss har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottog varan (ångerrätt).
För att din retur skall bli godkänd måste produkten och produktförpackningen vara i oförändrat skick, det vill säga oskadad i obruten förpackning. Är produkten öppnad eller testad kan vi tyvärr inte godkänna en retur på grund av hygieniska skäl.
Vid ångrat köp kontaktar du kundservice på info@nordicfeel.se för utfärdande av retursedel. Vi återbetalar inte för eventuella egna portoutlägg.
Vi hanterar vanligtvis returer inom 1-3 veckor men reserverar oss upp till 30 dagar från det att vi mottagit din retur.
OBS! För samtliga Remington produkter gäller 100 dagar öppet köp oavsett värde, undantag för tillbehör och accessoarer. Mer info om öppet köp och hur du går tillväga hittar du på denna sida:
http://se.remington-europe.com/microsites/100-dagar-%C3%B6ppet-k%C3%B6p/
Utöver rätten till öppet köp gäller minst två års garanti för samtliga Remingtons produkter. För att få ytterligare 1 års extra garanti på dina köpta produkter, registrera dig inom 28 dagar efter köp på följande sida:
https://se.remington-europe.com/product-registration.html
Nordic Web trading Ab
Stora Räppevägen 62, Port 42
SE- 352 74 Växjö
PRICERUNNERS KÖPGARANTI
Ditt köp hos oss omfattas gratis av PriceRunner Köpgaranti. Det ger dig upp till 50.000 kronor om något skulle gå snett. För att omfattas av Köpgarantin så behöver du vara registrerad medlem på PriceRunner.
PriceRunner Köpgaranti gäller för dig som är privatperson och bosatt i Sverige. Garantin innefattar händelser där butiker inte tar sitt ansvar enligt Konsumentköplagen och avhjälper problem som uppstått inom 60 dagar.
Om du inte redan är medlem på PriceRunner och besökt oss genom dem så kan du, inom 60 minuter efter ditt köp genomföra din registrering. Det är gratis och tar mindre än tre minuter och vips så blir ditt köp skyddat! Bli medlem gratis på PriceRunner.
För att Köpgarantin ska gälla så måste beställningen vara addresserad till dig personligen. Du är berättigad ersättning om något går fel med ditt köp såsom att varan är skadad, en enskild vara saknas vid leverans, varan är felaktig eller leverans uteblir.
PriceRunner Köpgaranti ersätter dig som kund för både inköps- och fraktkostnader och eventuell direkt ekonomisk skada som du lidit. För värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader lämnas ingen ersättning.
På PriceRunner hittar du en lista på kategorier som ej omfattas samt kompletta villkor och regler.
Ibland händer det tyvärr att paketet skadas under transporteringen. Har ditt paket en skada som verkar ha orsakats vid transportering, så är det viktigt att först anmäla detta till postombudet där du hämtar ut ditt paket och sedan till vår kundtjänst på info@nordicfeel.se.
Om du redan vid utlämningsstället ser att kartongen är skadad, är det bättre att du inte hämtar ut paketet utan låter det gå i retur till oss. Kontakta då kundservice så hjälper vi dig att ordna ett nytt utskick.