Kategorier
Filtrera

Terms and Conditions

Köpvillkor

Frakt

Vi har två olika fraktalternativ du kan välja mellan.
Gratisfrakt  - Vi skickar ditt paket med varubrev eller Schenker PrivPak, Leveranstiden är 2-4 vardagar, Pris 0 kr.
Snabbfrakt -  Vi skickar ditt paket med postens postpaket, Leveranstiden är 1-2 vardagar, Pris 29 kr.

Leverans

Varor som beställs innan kl 17:00 på vardagar skickas vanligtvis samma dag. Om du har lagt en order under en kväll eller helg kommer varorna att packas och skickas till dig under nästkommande vardag. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara något längre, detta anges då på sidan.

Du har som konsument rätt att häva köpet utan kostnad vid eventuell försening om ni inte godkänner ny leveranstidpunkt. För outlösta paket debiteras 250 kr. Det innebär alltså att beställd vara måste hämtas ut innan den kan returneras till oss. Vid skador på kartongen vid leveransen anmäl detta omgående till ditt utlämningsställe när du hämtar ut ditt paket. För att du ska känna dig trygg med din order kontrollvägs samtliga paket vi skickar.

 

Pris

I priserna ingår moms med 25 %. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som NordicFeel inte råder över, t ex ändrad moms. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel som ex. priser, specifikation m.m.

Betalning

Betalning kan ske via faktura, delbetalning, bank/kreditkort eller direktbetalning.
Faktura via Klarna Du betalar i efterskott per faktura med 14 dagars kredit. För att kunna handla mot faktura måste du vara över 18 år och inte ha några betalningsanmärkningar. Fakturaavgift på 29kr tillkommer. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Delbetalning via Klarna

Genom ett samarbete med Klarna kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning. Du betalar från 1/24-del av köpesumman (lägst 50 kr) per månad. Du väljer själv vilket belopp du vill betala varje månad och du kan när som helst välja att betala hela beloppet. Du får genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. För ytterligare information, läs mer här ← Denna länken ska gå till någon storts popup! Hur gör vi.

Bank/kreditkort
Vi accepterar Visa och Mastercard. Alla transaktioner skickas krypterat via SSL (Secure Sockets Layer) och hanteras av vår partner för betalningslösningar, PayEx (www.payex.se). För ökad säkerhet använder vi även 3D-Secure, den globala säkerhetsstandard som är framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet. PayEx Betalningslösningar är PCI DSS-certifierade av Visa och MasterCard. Av säkerhetsskäl lagras inte känslig betalningsinformation som exempelvis kortnummer hos oss. All information som läggs in krypteras istället på betalningssidorna hos PayEx som är säkrade med SSL-certifikat.

Direktbetalning
Säkert och snabbt sätt att betala genom er internetbank. Ni använder er säkerhetsdosa som ni har fått från er bank för att logga in på er internetbank och slutför betalningen där. Alla kopplingar mot respektive banksystem hanteras av vår partner för betalningslösningar, PayEx (www.payex.se)
 

Ångerrätt

Kontakta alltid vår kundtjänst innan du skickar tillbaka en vara, glöm ej ange kundnr eller fakturanr vid kontakt. Hos oss på NordicFeel.se har du som kund alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. Ångerrätten gäller förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, det vill säga oskadad i obruten förpackning. Du som kund står för returfrakten. Vi återbetalar era pengar inom 30 dagar om ni som konsument häver köpet.
För återköp eller byten kontakta oss via e-post, info@nordicfeel.se.
Obs! Kontakta alltid oss på NordicFeel innan ni returnerar en beställning.

Reklamation


Kontakta alltid vår kundtjänst innan du skickar tillbaka en vara, glöm ej ange kundnummer eller fakturanummer vid kontakt. Hos oss på NordicFeel.se har du som kund alltid 3 års reklamationsrätt på våra produkter. NordicFeel.se kontrollerar varje försändelse innan den skickas till dig men skulle varan trots det vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. För reklamationer kontakta oss via e-post, info@nordicfeel.se. Obs! Kontakta alltid oss på NordicFeel innan ni returnerar en beställning.

 

Säkerhet och Sekretess

I samband med köp eller registrering på NordicFeel (Nordic Web Trading AB, 556746-8904) godkänner du att vi lagrar och behandlar dina uppgifter för att kunna administrera dina köp, utföra marknads- och kundanalyser samt för att skicka ut kundanpassade medlemserbjudanden. Vi värdesätter ditt förtroende och förhåller oss därför till Personuppgiftslagen (PUL 1998:204) som bland annat säger att du har rätt att en gång per kalenderår ta del av din information som vi har registrerat.

För att ta del av uppgifterna ska du skicka ett brev till oss på:

NordicFeel
Högsbyvägen 3
35250 Växjö,
Sweden.

Om informationen visar sig vara felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen modifieras eller tas bort. Kontakta då vår kundservice. De personuppgifter som NordicFeel behandlar är ditt personnummer, namn, kön, e-postadress, telefonnummer, köp-, betal- och orderhistorik, betal- och kreditkortsnummer, leveransadress samt IP-adress. De behandlas efter att du själv lämnar eller har lämnat uppgifterna oss, eller efter vi samlat in dem på Webbplatsen genom cookies. Uppgifterna kan komma att användas för utskick per SMS och e-post, om du inte invänt mot detta.

Du kan när som helst kontakta vår kundservice för att avbryta marknadsföring mot dig personligen. Vi vill att du ska känna dig säker när du handlar hos oss, därför har vi åtagit flera säkerhetsåtgärder för att skydda dina uppgifter från att hamna i fel händer. Till exempel används envägskryptering vid behandling av ditt betal- eller kreditkortsnummer i syfte att förhindra obehörig åtkomst. Vi kommer inte heller dela med oss av dina personuppgifter till samarbetspartners eller andra tredje parter, såvida inte särskilda skäl föreligger, t.ex. att polis, åklagare eller liknande begär uppgifter.

NordicFeel kräver ditt personnummer vid köp för öka säkerheten, men även för att kunna kontrollera din kreditvärdighet samt säkerställa att du som kund är över 18 år gammal. Vi förbehåller oss rätten att begränsa betalningsalternativ eller annullera order från personer som uppgett felaktiga personuppgifter och/ eller har betalningsanmärkningar. Om du samtyckt till att vara registrerad kund hos NordicFeel så sparas dina uppgifter tills du avregistrerar dig, vilket du kan göra när som helst. Om du väljer att inte registrera dig som kund sparas dina uppgifter så länge det är nödvändigt utifrån krav i lag eller för att kunna uppfylla leverans- eller garantiåtaganden och liknande. Om hela eller delar av NordicFeel säljs eller integreras med annan verksamhet kan dina personuppgifter lämnas ut till våra rådgivare, eventuell köpare och dennes rådgivare och lämnas vidare till verksamhetens nya ägare.

NordicFeel förbehåller sig rätten att göra ändringar i denna Integritetspolicy när som helst i tiden, i den utsträckning ändringarna är nödvändiga för att åtgärda störningar eller för att uppfylla nya legala eller tekniska krav. Tvist Vi kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

Övrigt

Är du under 18 år krävs målsmans godkännande.

 

Information om Cookies

NordicFeel.se använder sessioncookies för att spara information om de varor du har i din varukorg. Den lever så länge din webbläsare är öppen. Om du öppnar en ny så skapas det en ny sessioncookie. Våra cookies innehåller ingen personinformation.